Saturday, April 24, 2010

tentang cinta


cinta itu indah bila dididekati. cinta itu sukar bila dijauhi. kenalilah cinta. dekatilah cinta. kerana cinta adalah segalanya.


1 comment:

318794dolphin said...

ye..cinta itu buat aku hilang arah dan punca..menyeksa terseksa..terhumban kedasar lautan kecewa yg tidak berpenghujung..

sejak detik perpisahan itu, hati terlalu sayu menghiris amat dalam, jiwa yg terlalu suram

kejam kau kejam..apakah aku bertahan langsung tiada dendam demi sebuah pembalasan perbuatan. hati luluh luntur menggelungsur ke tepian denai menghirup cinta kasih yg terlerai..
hilang sesak sebak menahan gejolak turun naik nafas gelora rasa jiwa ..aku risau pada marahnya diri , tidak adilnya masa memisahkn aku dan harapan tak tertunai sehingga malam kerinduan menjadi teman.

berbulan semakin berkurun hanya menanti sebaris ucap ku kecapi tenang itu penghilang dahaganya rindu aku padamu..

terbiasakah bisa tajam racun menusuk ke pangkal rasa, menjeruk memangku derita kecewanya atas cinta umpama terheret jauh entah kemana. musnah segalanya mungkin indah bagimu ketika ini. aku tidak lupa janji, aku tidak melupakannya..

Maafkan Aku JIKA..

Kita bercerita bagaikan sudah kenal lama tetapi di akhir bicara aku bertanya, by the way, siapa nama kamu?

Kita bercerita tentang rahsia yang menyentuh jiwa, suddenly airmataku jatuh di pipi.

Aku minta "excuse" untuk ke kedai runcit berhampiran untuk membeli whiskas atau friskies sebab tidak sampai hati lihat kucing yang tidak bertuan minta makan.

Bolehkan maafkan aku ?