Monday, January 20, 2014

terhakis

yang kadang-kadang kita tidak perasankan atau tidak kita sengajakan. ada juga kalanya bukan niat tetapi prejudis yang melihat atau yang membaca atau yang mendengar.

maka apakala kita merasakan jika orang lain bersalah anggap atau bersangka buruk atas yang bukan apa yang kita niatkan, cepat-cepatlah kita beristighfar. 

kadang-kadang, perbuatan atau niat baik kita/orang lain boleh jadi kita/orang lain terpesong mengertikan. pun, di kala itu kita wajar mohon ampun kerana ditakuti kita juga seolah-olah menyumbang dosa.

والله اعلم



5 comments:

Aisyah Radin said...

salam ramadhan..:)

http://ummiammararif.blogspot.com/2014/06/persediaan-ramadhan-yang-bakal-tiba.html

Merysah Rajis said...

As salam.. Tq atas ingatan bersama. Owh saya dah kongsika resepi kek coklat cheese kukus tu..jemputalh baca entry saya :)

ctpayong said...

@radin siti aisyah ) mmg betol tu. #sembelit ni perlu di atasi sebab boleh menyebabkan sakit lain kan.

ctpayong said...

@merysah rajis ) akak memang kolestrol tinggi...tq for your info...

LadyBird said...

salam :)

Maafkan Aku JIKA..

Kita bercerita bagaikan sudah kenal lama tetapi di akhir bicara aku bertanya, by the way, siapa nama kamu?

Kita bercerita tentang rahsia yang menyentuh jiwa, suddenly airmataku jatuh di pipi.

Aku minta "excuse" untuk ke kedai runcit berhampiran untuk membeli whiskas atau friskies sebab tidak sampai hati lihat kucing yang tidak bertuan minta makan.

Bolehkan maafkan aku ?