Wednesday, August 18, 2010

bila hati kerap kau lukai.

duri-duri yang mengguris hati
bila hati kerap kau cakar
kesetiaan sering kau calar
keikhlasan menjadi pudar
kejujuran bertukar hambar
ketelusan hangus terbakar
kasih dan sayang semakin longgar
kebahagian terasa sukar.


apabila hati sering kau sakiti
rindu bertukar benci
cinta seakan mati


tatkala janji kau noda
bicaramu bersulam dusta
sekadar berkata untuk halwa telinga
atau alasan semata.


mampukah kata menjadi kota


aku tetap di sini
menunggu setiap inci bukti
menjadi realiti
hingga aku mati.


jangan mungkir janji
jangan mungkir janji lagi
jangan janji tinggal janji.


merdekakanlah hati
dari kerana budi
dari hasad dan iri.


merdekalah qalbu merdekalah jiwa
niatlah, ucaplah
segalanya kerana Allah.

orangbiasa/18/8/2010

1 comment:

sampai syurga said...
This comment has been removed by a blog administrator.

Maafkan Aku JIKA..

Kita bercerita bagaikan sudah kenal lama tetapi di akhir bicara aku bertanya, by the way, siapa nama kamu?

Kita bercerita tentang rahsia yang menyentuh jiwa, suddenly airmataku jatuh di pipi.

Aku minta "excuse" untuk ke kedai runcit berhampiran untuk membeli whiskas atau friskies sebab tidak sampai hati lihat kucing yang tidak bertuan minta makan.

Bolehkan maafkan aku ?