Friday, August 13, 2010

takdir itu tulisan Allah

seperti malam dengan siang...begitulah kebaikan dengan kejahatan, pasti tidak akan bersatu.

aku mahu tinggalkan sepi
yang melilit tangkai hati
biarkan aku diam
biarkan aku pendam
tiada dendam
putih bukan hitam

takdir tidak ajar membenci
takdir tiada erti simpati
takdir itu tulisan Allah
Allah yang Maha Pemurah.

usah lewati dosa dan noda
sekalipun ketika usia muda
mati itu pasti.

kita tidak hidup sendiri
tidak juga seorang diri
biar harus berlari
mencari erti
jangan sampai merugi
kerana masa tidak menanti
tidak juga berganti
atau kembali.

No comments:

Maafkan Aku JIKA..

Kita bercerita bagaikan sudah kenal lama tetapi di akhir bicara aku bertanya, by the way, siapa nama kamu?

Kita bercerita tentang rahsia yang menyentuh jiwa, suddenly airmataku jatuh di pipi.

Aku minta "excuse" untuk ke kedai runcit berhampiran untuk membeli whiskas atau friskies sebab tidak sampai hati lihat kucing yang tidak bertuan minta makan.

Bolehkan maafkan aku ?