Wednesday, November 3, 2010

hanya itu yang aku mampu

redha dan pasrah itu memadam api marah.
pada-Mu aku  berbicara
sering menangis berhiba
sehingga lega yang terbungkam di dada
lepas bebas kusut masai di kepala
setelah itu aku mampu ketawa semula
sehingga aku kembali leka.

manusia oh manusia
engkau memang mudah lupa.

kepada-Mu aku kembali
meratap meraung merendah diri
bila hati luka dilukai
sakit kerana disakiti
menyendiri
di bibir sebut mati
dalam hati mahu mati
agar terungkai yg tersimpul mati
kononnya biar senang hati.

manusia oh manusia
engkau alpa lagi rupanya.

aku manusia
seperti mereka juga
sering leka
mudah alpa dan lupa.

aku harap aku sentiasa rindu
kembali kepada-Mu
di setiap ketika dan waktu
hanya itu yang aku mampu.

orangbiasa\03112010

4 comments:

hanya kau yg mampu said...

salam bertaut hati menyahut
luka karam tak pernah diingat
bahtera cinta berlayar hebat
jauh lamunan syg,sauh tersekat

rindu tanjung seakan menghambat
kembali tenang dermaga tertambat
pulang layar pulanglah cepat
khabar kasih segala tersirat

usah ragu pelayar impian
badai ombak bukan pilihan
teguh bertahan dihina jangan
nilai sejati bukan khayalan

angan berangan suatu waktu
perlabuhan ku kejar semakin ku buntu
hanyut ku jauh dr ku tuju
setiap harapan aku menunggu

LeeAneem said...

leh jadi sasterawanis nih....

salam bloggers...www.ROZANEEM.blogspot.com

mimo794 said...

http://www.youtube.com/watch?v=S5FsmUaqZr0&feature=related

faizal- hanyut

Anonymous said...

THOMAS ARYA BUNGA
merana kini aku merana
kekasih tercinta
entah kemana
sendiri kini ku dibalut sepi
tiada tempat tuk bercurah lagi

dimana kini entah dimana
bunga impian
yang indah dimata kurindu tutur sepamu
nan saat kau barada disisiku....
kini tinggallah kusendiri
hanya berteman dengan sepi
menanti dirimu kembali
disini ku terus menanti
akan kucoba untuk
menanti dirimu kekasih

oh bunga....
dimana kini kau berada
jangan biarkan diriku
dalam kesorangan

oh bunga...
jangan kau gores luka didada
sunguh diriku takkan kuasa
campak kan kenanga
ho ho ho....

Maafkan Aku JIKA..

Kita bercerita bagaikan sudah kenal lama tetapi di akhir bicara aku bertanya, by the way, siapa nama kamu?

Kita bercerita tentang rahsia yang menyentuh jiwa, suddenly airmataku jatuh di pipi.

Aku minta "excuse" untuk ke kedai runcit berhampiran untuk membeli whiskas atau friskies sebab tidak sampai hati lihat kucing yang tidak bertuan minta makan.

Bolehkan maafkan aku ?